Логотип

Брацлавська територіальна громада

Вінницька область, Тульчинський район

13.06.2023 14:56

Хто такий медіатор?

648859e43d5e1__352539494_1651107765335679_5666437114077176165_n.jpg

Медіація — процедура позасудового врегулювання конфліктів (спорів) за допомогою третьої нейтральної сторони — медіатора. У цьому дописі розповідаємо детальніше:

Хто такий медіатор?

Медіатор — спеціально підготовлена нейтральна, незалежна, неупереджена фізична особа, яка проводить медіацію.

Які ключові компетентності медіатора?

конфліктологічна;

правова та етична;

комунікативна;

емоційна;

процедурна;

рефлексивна.

Що робить медіатор та що забезпечує?

проводить підготовчі заходи до медіації зі сторонами наявного або можливого конфлікту для з’ясування можливості проведення медіації (визначає медіабельність конфлікту (спору);

проводить зустрічі зі сторонами конфлікту (спору) та іншими потенційними учасниками медіації, збирає та обмінюється інформацією, документами, необхідними для прийняття рішення сторонами конфлікту (спору) та рішення медіатора про участь в медіації;

проводить медіацію та керує її процедурою.

В процесі медіації медіатор забезпечує:

рівність сторін конфлікту (спору) під час підготовки до медіації та її проведення;

підготовку сторін та інших учасників до зустрічей в медіації (готує сторонидо переговорів);

перевірку реалістичності сприйняття учасниками медіації процедури медіації та очікування від її результатів;

виявлення позицій, потреб та інтересів сторін конфлікту (спору);

формування та узгодження між сторонами конфлікту (спору) запиту на медіацію;

визначення перебігу та стадії ескалації конфлікту;

виявлення соціальної та правової складових конфлікту (спору);

з’ясування запиту кожної сторони конфлікту (спору) щодо необхідності залучення спеціалістів, експертів під час процедури медіації (в т.ч. враховуючи потреби осіб, які постраждали від збройного конфлікту, смерті близьких тощо, — за потреби та з метою підтримки особи у подальшій її участі в медіації);

організацію переговорів та управління переговорним процесом;

роботу зі спротивом та мотивацією учасників медіації триматися в процедурі медіації;

запобігання виникненню та усунення конфлікту інтересів між медіатором та сторонами та/або учасниками медіації;

дотримання медіатором принципу конфіденційності;

створення умов для пошуку та генерації сторонами можливих рішень;

створення умов для визначення та аналізу сторонами найкращої та найгіршої альтернатив;

перевірку (тестування) обраних рішень на реалістичність, виконуваність та відповідність інтересам та законним правам сторін конфлікту (спору);

формування та узгодження запиту сторін конфлікту (спору) на залучення ними фахівця(ів) у сфері права для перевірки (тестування) обраного(их) рішення(ь) на відповідність законодавства;

надає консультації та рекомендації щодо фіксування результатів медіації.

Завантажити інформаційний буклет про медіацію можна ха посиланням bit.ly/43vSilS

Як отримати допомогу в забезпеченні доступу до медіації?

Звертайтеся до системи безоплатної правової допомоги:

за телефоном 0 800 213 103

у телеграм https://t.me/LegalAidUkraineBot (кнопка «Отримати консультацію»)

до найближчого бюро правової допомоги: https://bit.ly/bpd_buro

 

Джерело: https://www.facebook.com/photo/?fbid=654098223420036&set=a.291412646355264